Wiele osób, bez względu na wiek, prezentuje nieprawidłowy sposób połykania. Wydawałoby się, że skoro jemy, żujemy, pijemy, to przecież potrafimy połykać. Potrafimy...tylko, czy dobrze?

Do tak prostej z pozoru funkcji zaangażowane jest mnóstwo mięśni. Głównymi są mięśnie języka. Jeśli którykolwiek z mięśni języka (a jest ich kilka) jest zbyt słaby, czy źle zbudowany, inne mięśnie zaczynają zbyt mocno wspomagać ten proces i tworzy się nieprawidłowość. Jeśli język nie pracuje właściwie, to cały proces połykania też nie będzie przebiegał prawidłowo.

„Jedną z największych tajemnic autyzmu są niezwykłe zdolności wizualne i wyobraźnia przestrzenna większości z nas przy bardzo ubogich umiejętnościach werbalnych. Jako dziecko, a później jako nastolatka byłam przekonana, że wszyscy myślą obrazami”

dr T. Grandin

Myślenie obrazami jest rozumiane jako zdolność umysłu do myślenia poprzez lub przy pomocy obrazów. Do tych ostatnich zaliczają się obrazy zewnętrzne, najczęściej prezentacje wizualne (diagramy, mapy, rysunki) oraz obrazy wewnętrzne (obrazy mentalne). Myślenie obrazami jest jedną z uznanych form myślenia niewerbalnego we współczesnej psychologii poznawczej.

Szanowni Rodzice,

proponujemy przykłady ćwiczeń, które pomogą rozwijać funkcje poznawcze oraz usprawniać funkcje percepcyjno-motoryczne dzieci. Nie zabraknie również ćwiczeń doskonalących umiejętności czytania i poprawnego pisania. Zadania są dla chętnych dzieci:)

Drodzy Uczniowie,

proponujemy Wam ćwiczenia, które możecie wykonać w domu. Pamiętajcie, że są propozycje zadań.  

 

Strona 22 z 24

Logowanie dla nauczycieli