Pedagogika cyrku

Pedagogika cyrku

   W roku szkolnym 2021/2022 Świetliczaki z klas 1a,1c uczestniczą w innowacyjnych zajęciach wprowadzających do nauczania elementy pedagogiki cyrku. Wprowadzając wspomnianą metodę mamy na celu rozwijanie zdolności manualnych, samoświadomości i przejmowania odpowiedzialności za proces samokształcenia.

Chcemy zachęcać i motywować uczniów do podejmowania wyzwań, rozwijania swoich umiejętności, kontrolowania, planowania i ewaluowania procesu uczenia się, a także doskonalenia spostrzegawczości, zapamiętywania i refleksu, kształtowanie u uczniów nawyku systematyczności i samodyscypliny oraz poczucia własnej wartości. Chociaż przyświecające naszym działaniom cele brzmią bardzo poważnie, zajęcia prowadzone są w swobodnej atmosferze, pełnej śmiechu i dobrej zabawy. Czerpiąc z osiągnięć sztuki cyrkowej w dziedzinie klaunady, żonglerki, akrobacji, aktorstwa, pantomimy i wielu innych uczymy trudnej sztuki przełamywania i akceptowania własnych słabości oraz pielęgnowania poczucia własnej wartości. Przy dźwiękach cyrkowej muzyki uczniowie pobudzają swoją wyobraźnię, w wykonywane ćwiczenia angażują różne grupy mięśniowe i obie półkule mózgowe, a przede wszystkim uczą się dobrze się bawiąc.

 

 

Katarzyna Włodarczyk

Alena Karliuk

Logowanie dla nauczycieli