Europejski Tydzień Świadomości Dysleksji: rozwijamy wrażliwość i zrozumienie

        W ostatnim czasie nasza szkoła aktywnie włączyła się w obchody Europejskiego Tygodnia Świadomości Dysleksji w ramach projektu „Każdy inny – wszyscy równi”, kładąc szczególny nacisk na edukację, zrozumienie oraz akceptację dla uczniów z dysleksją. Różnorodne inicjatywy, podejmowane zarówno w ramach klasowych zajęć, jak i indywidualnych warsztatów, miały na celu nie tylko zwrócenie uwagi na tę specyficzną trudność, lecz także budowanie atmosfery pełnej zrozumienia i wsparcia.

        W wybranych klasach odbyły się inspirujące prelekcje na temat dysleksji, którzy dzielili się wiedzą na temat tej specyficznej trudności czytania
i pisania. Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, że dysleksja to nie tylko wyzwanie, ale także źródło wielu unikalnych talentów i możliwości. W ramach zajęć indywidualnych przeprowadzono warsztaty, których celem było zbudowanie świadomości na temat dysleksji. Uczestnicy mieli okazję zobaczyć świat oczami osoby z dysleksją, doświadczając trudności z czytaniem i zrozumieniem tekstu. Te praktyczne zajęcia pomogły uczniom zobaczyć, jakie konkretne wyzwania stawia przed nimi dysleksja, jednocześnie zwracając uwagę na ich zdolności w innych obszarach.

        Niezwykle inspirującym elementem akcji było przygotowanie przez uczniów plakatów przedstawiających sławne postacie, które pokonały trudności związane z dysleksją. Ci wybitni ludzie są dowodem na to, że dysleksja nie musi być przeszkodą w osiągnięciu sukcesu. Działały
w dziedzinach takich jak literatura, nauka, sztuka czy sport, przynosząc światu swoje unikalne talenty.

        W szkolnej gazetce „Czym jest dysleksja” specjalnie poświęconej Europejskiemu Tygodniowi Świadomości Dysleksji znalazły się artykuły, informujące czytelników czym jest dysleksja, jakie talenty posiadają dyslektycy, jak widzą tekst osoby z dysleksją oraz prezentacje sławnych dyslektyków. Gazetka ta stała się źródłem cennych informacji, a także inspiracją do rozmów na temat różnorodności i unikalnych umiejętności każdego ucznia.

        W ten sposób nasza szkoła aktywnie zaangażowała się w propagowanie świadomości na temat dysleksji, dając jednocześnie uczniom narzędzia do lepszego zrozumienia i wsparcia swoich kolegów zmagających się z tą trudnością. Edukacja na ten temat to klucz do tworzenia szkoły pełnej zrozumienia, empatii i akceptacji dla różnic.

 

Agnieszka Pietras,

Zuzanna Czarnowska,

Anna Tomasik

Organizatorzy projektu „Każdy inny – wszyscy równi”

Logowanie dla nauczycieli