8 grudnia podczas Gwiazdki Szkolnej odbędzie się wielki finał konkursu Świątecznej Piosenki Anglojęzycznej.

W pierwszym etapie wykonanie piosenek było oceniane w dwóch kategoriach: klasy 4-5 i 6-8. Przez sito z pierwszego etapu przeszło po 4 wykonawców z każdej kategorii.

Podczas Gwiazdki Szkolnej finaliści zaprezentują ponownie swoje piosenki. Jury wyłoni po jednym zwycięzcy w każdej kategorii. Oprócz tego po prezentacji wokalistów publiczność będzie mogła oddać swój głos na najlepszego wykonawcę. Ulubieniec publiczności oraz zwycięzcy obu kategorii otrzymają nagrody rzeczowe!

Organizatorzy konkursu:

Nina Lawendowska

Ewelina Podleśny

Wioletta Karaś

Listopad i grudzień upłynął w naszej szkole pod znakiem druku 3d. Na początek projektowanie w Tinkercadzie poznali uczniowie klas 3, którzy wykonali swoje breloczki do szafek lub kluczy, a później uczniowie klas 6 przygotowali dekoracje świąteczne.

Uczniowie klas 7 w ramach dodatkowego zadania z geografii wykonali profile gleb. Poniżej najciekawsze efekty pracy

Monika Kłaczyńska- Oroń nauczycielka geografii

Od sześciu już lat w Szkole w Nowej Iwicznej istnieje Szkolne Koło PTTK. Do naszej grupy należy ponad trzydziestu miłośników i miłośniczek podróży wszelakich. Przeważnie poruszamy się pieszo, ale dalekie dystanse pokonujemy komunikacją miejską (busy i pociągi). Zazwyczaj dwa razy w roku (jesienią i wiosną) organizujemy wyjazdy w góry. Zaczynaliśmy od eksplorowania Pienin, by później podróżować po Beskidach. Zwiedzamy też lokalne okolice, takie jak Zalesie Górne czy Las Kabacki.

We wrześniu tego roku obraliśmy nieco inny kierunek - Góry Stołowe. W czasie czterodniowego wyjazdu zwiedziliśmy Kłodzko, Karłów i Pasterkę. Przeszliśmy przez labirynt Błędnych Skał i zdobyliśmy najwyższy szczyt Gór Stołowych - Szczeliniec Wielki. Podczas podróżowania trafiliśmy na wspaniałą pogodę. Poranki witały nas lekką mgiełką, po górach spacerowaliśmy w słońcu, a wieczory były ciepłe i długie, co pozwoliła naszym podopiecznym integrować się do ostatnich minut przed ciszą nocną, a nawet i jeszcze później w tzw. kazamatach - piwnicy schroniska. Oczywiście w programie wycieczki nie mogło zabraknąć ogniska, szarlotki oraz gry w mafię.

,,Ten wyjazd, jak każdy zresztą, będziemy bardzo dobrze wspominać. Nawiązaliśmy nowe kontakty i odnowiliśmy relacje. To był dobry czas, aby spotkać się ponownie z niektórymi osobami po wakacjach. Dziękujemy nauczycielom za organizację tych wycieczek. Jesteśmy im za to bardzo wdzięczni. Z niecierpliwością czekamy na kolejne podróże".

Laura Pastuła 7c

Opiekunowie Szkolnego Koła PTTK w Nowej Iwicznej

Ewa Misztal

Edyta Suwała

Wojciech Wajda

W dniu 5 października w Centrum Edukacjno-Multimedialnym w Piasecznie odbyła się konferencja naukowa z okazji jubileuszu XXX lat działania Chojnowskiego Parku Krajobrazowego. Konferencję otworzył dyrektor Mazowieckiego Zespołu Parków Krajobrazowych p. Sylwester Chołast, prowadził I zastępca dyrektora MZPK p. Robert Belina. Przemawiali zaproszeni goście: m. innymi, dyrektorzy Departamentów Polityki Ekologicznej, Geologii i Łowiectwa oraz Cyfryzacji, Geodezji i Kartografii Urzędu Marszałkowskiego, burmistrz Piaseczna przedstawiciele lokalnych władz, działacze na rzecz ochrony przyrody, nadleśniczy nadleśnictwa Chojnów. Odczytano list od marszałka województwa mazowieckiego. Rozdano pamiątkowe dyplomy dla osób zasłużonych w działaniach wspomagających Park i współpracujących z parkiem nauczycieli ( m. in. Joanna Stępień , nauczyciel biologii w Nowej Iwicznej ) Później nastąpiło uroczyste wręczenie nagród dla dzieci, laureatów konkursu „Poznaj Chojnowski Park Krajobrazowy” i dyplomów dla opiekujących się nimi nauczycieli. Uczniowie ze szkoły w Nowej Iwicznej wygrali powiatowy konkurs w kategorii klas 7-8 ( Igor Gacek i Patryk Kalinowski z klasy 7e )

Część naukowa składała się z wykładów na tematy: działalności Parku Krajobrazowego, jego przyrody i zabytków, fauny nietoperzy i bogactwu przydrożnych i przydomowych kapliczek na naszym terenie wygłoszone przez obecnych i byłych pracowników parku i prowadzącego badania chiropterologa. Wiele z poruszanych zagadnień wywołało odzew i dyskusję z zaproszonymi gośćmi.

Nagrodzeni uczniowie  ( Patryk Kalinowski i Igor Gacek ) oraz nauczycielka Joanna Stępień

Joanna Stępień ( nauczycielka biologii odbierająca podziękowanie za wieloletnią współpracę )

Paweł Fabijański pracownik parku prezentujący swoje fotografie

Joanna Stępień ( na podstawie materiałów Chojnowskiego Parku Krajobrazowego )