Luty w świetlicy przy ul. Zimowej rozpoczęliśmy od zapoznania się z piramidą zdrowego żywienia. Poznaliśmy szczegółowo każdy fragment i nauczyliśmy się komponować zdrowe posiłki. Na internetowej platformie Wordwall rozwiązywaliśmy zagadki i ćwiczenia tematyczne, pogłębiając również wiedzę z zakresu savoir-vivre – jak kulturalnie spożywać posiłek i zachowywać się przy stole w różnych okolicznościach. Edukację w zakresie zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia zwieńczyło spotkanie ze szkolną pielęgniarką i rozmowa pt. „W zdrowym ciele zdrowy duch”.

  Tydzień poprzedzający rozpoczęcie ferii zimowych poświęciliśmy na przypomnienie i utrwalenie zasad bezpiecznego spędzania wolnego czasu – w domu, na podwórku, podczas podróży. Przeczytaliśmy i omówiliśmy opowiadanie profilaktyczne dotyczące zagrożeń w Internecie – jak bezpiecznie z niego korzystać? Stworzyliśmy spis niezbędnych wskazówek.

  Podczas zajęć „Proza dla dzieci” czytaliśmy wybrane opowiadania ze zbioru „Hurra, idę do szkoły”, identyfikując się z przeżyciami i emocjami bohaterów oraz porównując je z własnymi doświadczeniami.

 14 lutego obchodzimy WALENTYNKI -święto miłości i przyjaźni. To wyjątkowy dzień dla tych, którzy chcieliby wyrazić swoją sympatię i przyjaźń koledze czy koleżance. W dniach 06-10.02 w świetlicy szkolnej przy ul. Krasickiego ruszyła „Poczta Walentynkowa”, przy pomocy której dzieci mogły obdarować bliską im osobę własnoręcznie wykonanymi serduszkami i kartkami walentynkowymi. Uroczyste otwarcie i przekazanie laurek adresatom nastąpiło 10 lutego. Uczniowie chętnie uczestniczyli w zabawie, wszyscy odbiorcy byli mile zaskoczeni.

 W świetlicy przy ul. Zimowej przygotowane zostały zabawy mające na celu integrację grupy świetlicowej. Dzieci starały się odnaleźć baśniowe i bajkowe pary w zabawie ,,Złamane serca”. Kolejnym zadaniem było losowanie imienia przyszłego partnera/partnerki. Rywalizacji dodała zabawa w uciekające krzesełka gdzie w rytm muzyki Dzieci sprawdzały kto pierwszy wyjdzie za mąż lub się ożeni. Podczas zabawy ,,Kto Ciebie lubi?” Świetliczaki łączyły się w pary, po czym każdy ma za zadanie wymienić cechy, które lubi u drugiej osoby.  Ostatnią konkurencją były walentynkowe kalambury. Wydarzeniu przyświecała dobra zabawa.

     

  Styczeń w świetlicy przy ul. Zimowej rozpoczęliśmy wspomnieniami dotyczącymi minionych Świąt Bożego Narodzenia. Dzieci podzieliły się wrażeniami, opowiedziały o wizycie św. Mikołaja i w jaki sposób spędziły wolny czas.

  Stało się to punktem wyjścia do rozmowy o tradycjach i różnicach w sposobie świętowania ze względu na religię i pochodzenie. Na prośbę uczennicy przeczytaliśmy fragment Biblii dotyczący powstania świata i porównaliśmy go z innymi podaniami i legendami. W ramach cyklu zajęć „Poezja dla dzieci” analizowaliśmy utwór Doroty Gellner „W karnawale” i wymienialiśmy polskie tradycje i zwyczaje dotyczące tego czasu w roku.

  Zrealizowaliśmy aż dwa zadania z ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Europa i ja” – nauczyliśmy się liczyć do dziesięciu oraz obejrzeliśmy samodzielnie stworzoną prezentację dotyczącą najciekawszych atrakcji turystycznych Szwecji. Witryna „Nauka w plecaku” zabrała nas na wirtualny spacer po Muzeum Nobla.

  Kolejne zajęcia z cyklu „Savoir-vivre dla dzieci” przybliżył nam, w jaki sposób mówić o nieobecnych, jak zachować się, gdy zostaliśmy zaproszeni na przyjęcie.

  Dzięki zajęciom „Proza dla dzieci” poznaliśmy aż cztery pozycje z serii książek „Biuro detektywistyczne Lassego i Mai” i wraz z głównymi bohaterami analizowaliśmy tropy i rozwiązywaliśmy zagadki. Poznaliśmy również przygody „Emila ze Smalandii” Astrid Lindgren – po raz pierwszy słuchaliśmy audiobooka i wskazywaliśmy różnice między tradycyjną książką a słuchowiskiem.

  Ponadto dzieci wzięły udział w świetlicowym „Turnieju językoznawczym”. Sprawdziły swoją wiedzę z języka polskiego – szeregowały wyrazy alfabetycznie, uzupełniały luki w tekście, budowały zdania z rozsypanek, łączyły w pary synonimy i antonimy.

  Koniec stycznia spędziliśmy omawiając i utrwalając prawidłowe nawyki dotyczące zdrowego trybu życia.

 

Strona 8 z 37

Logowanie dla nauczycieli