Relacja z wyjazdu Szkolnego Koła PTTK w Beskid Śląski

Pierwszego dnia wycieczki jak zawsze spotkaliśmy się na Dworcu Centralnym o 5:30. Mało kto w nocy spokojnie spał, bo trzeba było się spakować, a samo oczekiwanie na długo wyczekiwaną podróż dodawało adrenaliny.

Niestety, jechaliśmy pociągiem bez przedziałów, dlatego musieliśmy zachowywać się w miarę rozsądnie. ;) Przez całą podróż rozmawialiśmy, śmialiśmy się, graliśmy w gry takie jak chińczyk i inne gry karciane oraz poprawialiśmy dyktanda, które ze sobą zabrał pan Wojtek.
Po dojeździe do Bielska-Białej założyliśmy ciężkie plecaki i ruszyliśmy w stronę pomnika Bolka i Lolka. Następnie zobaczyliśmy Reksia, po czym udaliśmy się autobusem pod Szyndzielnię, na której szczyt wchodzenie z plecakami było najgorszą częścią wyjazdu, choć z drugiej strony to cały urok chodzenia po górach. Do schroniska dotarliśmy po 17. Odebraliśmy klucze do pokoi i poszliśmy na obiadokolację. Później mieliśmy czas na wspólne rozmowy i zabawy oraz zwiedzanie schroniska. Zasnęliśmy bardzo szybko. :)
Kolejnego dnia rano po śniadaniu naszą grupę przejął Pan Przewodnik, który opowiedział nam o bezpieczeństwie i szlakach oraz odpowiedniej odzieży na górskie spacery. Po 10 ruszyliśmy w stronę Klimczoka. Zdobyliśmy go po dwóch godzinach. Widok ze szczytu zapierał dech w piersiach. Zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie i ruszyliśmy dalej, odwiedzając po drodze Schronisko Klimczok. Dzień zakończyliśmy wieczorną wspólną grą w mafię w świetlicy schroniska Szyndzielnia. Był to najlepszy dzień wyjazdu, a trasa, która przeszliśmy, pełna była malowniczych krajobrazów.
Następnego dnia weszliśmy na Błatnią, a w schronisku pod szczytem jedliśmy frytki i inne przekąski. Później zeszliśmy do Wapienicy, żeby zobaczyć zbiornik wodny. Niestety, z powrotem musieliśmy znowu wejść na Szyndzielnię... Wieczorem obejrzeliśmy mecz i pograliśmy w karty. Niektórzy grali do 4:30, co było rekordowym osiągnięciem jeśli chodzi o nasze wyjazdy. ;)
Cały wyjazd był super. Już nie możemy się doczekać kolejnej podróży ze Szkolnym Kołem PTTK.